Saturday, April 25, 2009

TeTapi BuKaN IbuKu

selalunya seorang ibu menunggu anak pulang kerana rindu
tetapi tidak ibuku
ibuku hanya menungguku kerana dia nak aku buat kerja
tetapi kalo abangku lain benar sikapnya

selalunya seorang ibu menunggu anak pulang bila hari malam kerana bimbang keselamatan anaknya..
tetapi tidak ibuku
ibuku hanya menungguku kerana dia nak aku wat keje kerana dia penat.
tetapi klo abangku lain..ibuku cukup risau anak2 lelaki dia.

selalunya seorang ibu akan bertanya kesihatan anaknya..
tetapi tidak ibuku
dia suruh jaga diri sendiri
tidak pulak kat abang2 aku
demam tak teruk pun ajak pergi klinik
klo aku, tak pernahnya diajak.


selalunya seorang ibu menberi wang saku ketika anak tiada duit langsung..
tetapi tidak ibuku
ibuku suruh aku cari duit sendiri
tetapi tidak pulak kepada abang2ku
mereka minta duit mereka dapat..

selalunya seorang ibu dapat merasakan anaknya bersedih..
tetapi tidak ibuku
tidak pernah sesekali dalam hidupku, ibuku mengubati kesedihan di hatiku

selalunya seorang ibu dapat mengenalpasti perubahan dalam diri anaknya
tetapi tidak ibuku
pernah aku tension 1 minggu gara2 study,nenek n kerja2 rumah..ibuku tak perasan n menambahkan tension aku...

selalunya seorang ibu akan memberi sokongan ataupun menasihati anaknya bila anaknya mencerita masalahnya
tetapi tidak ibuku
ada saja alasan dan kritikan yg sentiasa menguris perasaan aku

1 comment:

MISS D said...

lina
kamu sabar ya
mungkin papa lebih rapat dengan kamu
sbb tue mama macam sedikit lepas tangan
tapi tak bermakna mama kamu enggak sayang sama kamu
mama sayang
tapi dier lebih rapat dengan abang kamu
sabar ya sayang