Monday, April 27, 2009

hai....nasi goreng,...

hehehe..arini aku masak nasi goreng...ni baru je sudah masak...
selama aku hidup 21 tahun 7 bulan ni kali ke2 aku masak makanan untuk ramai orang (maksudnya lebih pada 1-2 pun kira ramai perr)
dulu aku masak kueh teow goreng..agak fail gak laa...
maklumlaa time tu skolah rendah darjah 5 kot..kat sekolah ader subjek kemahiran hidup..ader laa kene masak2..excitedpunya pasal baru blaja masakkan...aku try masak kat umah...
dah masak tu aku tengok naper kueh teow aku hitam semcam...disebabkan kehitamannye..dia tgh didiskriminasikan oleh keluarga ku...dari saat itu..aku sedih dan tak masak dah untuk sapa..
arini,aku dah start cuti semester...parents aku lak kuar...tinggal nenek n abg sham...
mama cal aku n minta aku masak nasi goreng untuk mereka..terkejut aku...
sebab
sekian lamaaaaaa...terpisaaaahhhhhh...akkhirnya bertemuuu dengannn periukkk...huhuhu
so..aku kata ok je laah...memandangkan pengkritik yang hebat2 (seperti mama,papa n hafidz) tak der..huhuh....so..pas mandi aku turun bawah n mula mengeluarkan barang2...
aku pun menumbuk bawang2 (kononnya nak jadi perempuan melayu terakhirlaaa-ala2 anak dara kampung)pastu aku tumbuk ikan bilis,cili api...semua campur skali...pastu aku tgk...naper macam pelik je ramuan aku ni...aku cal bf aku(nak cal mama tak brani...nanti bebel lak)..cal2 dia pun bebel gak...mentang2 dia terer memasak...susah tol klo rapat ngan laki yg pandai masak ni(kritikan mereka lagi hebat-macam chef wan)..so...aku jadikan bf aku sebagai cikgu aku...memandangkan ader cikgu di samping tak laa salah aku masak...tu masakan aku arini menjadi...huhuh..

sedaappppppp o.....

1 comment:

MISS D said...

tahniah.. dah pandai masak nasi goreng.. share la dengan aku.. aku pun tak reti masak nasi goreng.. and aku sangat tak suka masak nasi goreng.. aku tak kisah kena masak lauk lain.. kecuali nasi goreng.. i hate it